Online marketing en privacy staan in de praktijk vaak op gespannen voet met elkaar. Ondanks dat, is het verwerken van gegevens voor direct marketingdoeleinden gewoon toegestaan en hoeft er niet overal toestemming voor te worden gevraagd. In deze training behandelen wij de privacyregels die volgen uit de huidige privacywetgeving uit de AVG en komende privacywetgeving, en zoomen we in op concrete marketingonderwerpen zoals personalisatie, cookies, nieuwsbrieven en het combineren en delen van gegevens. Een aantal voor direct marketing relevante privacyonderwerpen, zoals de omgang met cookies, is op dit moment nog nationaal geregeld. Gedurende de dag zullen we dan ook de visies van de verschillende nationale toezichthouders de revue laten passeren.
Na deze trainingsdag kunt u onder andere:
- Adviseren over de juiste grondslagen en voorwaarden voor het verwerken van gegevens voor direct marketingdoeleinden
- Vaststellen aan welke voorwaarden dient te zijn voldaan voor het combineren van data en delen hiervan met derde partijen
- Benoemen wat de regels en voorwaarden rondom personalisatie zijn
Deze training is specifiek bestemd voor:
- Medewerkers van een marketingafdeling of -bedrijf
- Leveranciers van marketingtools
- Adviseurs in de marketingomgeving
Reviews over cursussen van ICTRecht
Deel uw ervaring met vakgenoten!