Marketing roept specifieke privacyvragen op. Welke gegevens mag een organisatie verzamelen van (potentiële) klanten? Wanneer en op welke wijze mogen prospects worden benaderd? Is daar toestemming voor nodig? Welke eisen gelden voor een website? Mogen marketingkeuzes worden gemaakt op basis van profilering? Antwoorden op deze vragen zijn bepalend voor het commerciële succes van ondernemingen. Maar ook voor non-profitorganisaties en overheden zijn deze vragen van belang in het kader van hun communicatie en publiekscampagnes. Wat mag er nog onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming en wat betekenen de komst van de ePrivacyverordening, de aangekondigde aanscherping van de wetgeving over telemarketing en de normuitleg van de Autoriteit Persoonsgegevens over “gerechtvaardigd belang” zoals die een rol speelt in de procedures over VoetbalTV en KNLTB?
DOELGROEP EN NIVEAU
De doelgroep is advocaten, notarissen, bedrijfsjuristen, overheidsjuristen en andere academisch gevormde juridische professionals.
Niveau is verdieping.
Reviews over cursussen van Instituut voor Juridische Opleidingen
Deel uw ervaring met vakgenoten!