Wilt u starten met bloggen om uw praktijk uit te bouwen, maar weet u niet precies hoe u moet beginnen? Of bent u al gestart maar levert het nog niet het gewenste resultaat? Dan is dit het moment om uw blog- en marketingskills te ontwikkelen. Want bloggen (content marketing) is een ideale manier om uzelf te onderscheiden. Door te schrijven vanuit het perspectief van uw doelgroep profileert u zich als een specialist die de problemen van zijn cliënten begrijpt. Zo ontstaan nieuwe, duurzame relaties. Goed geschreven artikelen worden bovendien beloond met externe links, meer shares op social media en een lange leestijd. Daarmee klimt u naar een toppositie in Google. U leert de beginselen van search engine optimization (SEO) door gebruik van de juiste zoekwoorden.
Deze training gaat over
- Doelgroep: voor wie schrijf ik? Hoe maak ik dat duidelijk?
- Strategie: hoe kom ik aan onderwerpen?
- Juridisch nieuws: hoe schrijf ik zinvol naar aanleiding van uitspraken en nieuwe wetgeving?
- Toegankelijkheid: hoe vertaal ik juridische kennis in content voor leken?
- Structuur: uit welke elementen bestaat een effectief blog?
- Case studies: voorbeelden van geslaagde en minder geslaagde blogs
- Vindbaarheid: wat scoort in Google? Hoe kies ik zoekwoorden?
Leerresultaten
Na afloop van de training bent u in staat om:
- Kansen te ontdekken om onderscheidend te bloggen
- Gerichter te schrijven voor uw doelgroep
- Sneller tot resultaat te komen
- Uw artikelen beter geschikt te maken voor vindbaarheid in Google
- Uw on line zichtbaarheid te vergroten
- Meer lezers en dus meer omzet te genereren met uw blog.
Doelgroep
Advocaten en juristen
Reviews over cursussen van Eggens Instituut
Wat vonden uw vakgenoten?